אבק נפיץ  |  כיצד לבחור ולאפיין גלאי גז נייד  |  גילוי כלור בבריכות שחיה  |  גזים נפיצים וגילויים-מאמר  |  שיטות לגילוי גז-מאמר  |  טבלת ערכים מותרים לחשיפה לגז רעיל  |  בטיחות בניהול מערכות קירור גדולות  |  חישוב פליטת גז מימן בחדר מצברים  |  השוואת טכנולוגיות לטיפול בגזי פליטה ממנועי דיזל  |  
 
   לחץ לשליחת דוא"ל

    
 
   077-700-7531


רישויים:
1. ספק ל-  GOV.IL
2. מס' 11004576
    משהב"ט-מנה"ר
3. Police.gov.il



ארגון הבריאות העולמי: מנועי דיזל מסרטנים;(מתוך דה מרקר 14/6/2012)

מעל ל-300 מנועי דיזל מטופלים על ידנו (חברת טק-פיקס בע"מ), צרו קשר לקבלת
הפתרון המתאים לכם.

לפרטים נוספים, לחצו כאן.


דן אבן, 14.6.2012, דה-מרקר


הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן של WHO:
אדי הדיזל גורמים לסרטן הריאות באותה מידה כמו עישון פסיבי

"מנועי דיזל גורמים לסרטן הריאות", כך הודיע אתמול ארגון הבריאות העולמי, אשר ציין כי ההשפעה המסרטנת של מנועי דיזל חמורה באותה מידה כמו עישון פסיבי. בהודעה אתמול העלתה הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן לראשונה את מנועי הדיזל לדרגה של "גורם מסרטן ידוע". הסוכנות מסרה כי "אוכלוסיות גדולות נחשפות מדי יום למנועי דיזל במקום העבודה ובאוויר הפתוח". הסוכנות קראה למקבלי ההחלטות ליצור תקנים סביבתיים לחשיפה לפליטות ממנועי דיזל, בשיתוף יצרני המנועים. הארגון טוען כי יש לשנות בין היתר את תמהיל הדלק המשמש למנועי דיזל כדי שיכיל ריכוזים נמוכים יותר של גופרית.

מנועי דיזל גורמים לסרטן הריאות - כך הודיע אתמול ארגון הבריאות העולמי (WHO), אשר ציין כי ההשפעה המסרטנת של מנועי דיזל חמורה באותה מידה כמו עישון פסיבי. בהודעה אתמול העלתה הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן של ה-WHO לראשונה את מנועי הדיזל לדרגה של "גורם מסרטן ידוע".

"מדובר בחומרה דומה לעישון פסיבי", אמר קורט סטרייף, מנהל חטיבת הסוכנות לחקר הסרטן אשר עוסקת בסיכונים לסרטן. "זה עשוי להיות גורם נוסף שידחוף מדינות לנקות עצמן ממנועי דיזל". שלוש רשויות פדרליות נוספות כבר סיווגו מנועי דיזל כגורם שעלול לגרום לסרטן בבני אדם.

במדינות עניות רבות משאיות, גנרטורים ומכונות בשדות ובמפעלים
פולטים אדי דיזל רבים שמזהמים את האוויר בגופרית. בהודעה מסרה הסוכנות כי "אוכלוסיות גדולות נחשפות מדי יום למנועי דיזל במקום העבודה ובאוויר הפתוח. החשיפה אינה רק מכלי רכב בעלי מנוע דיזל, אלא גם ממנועי דיזל של כלי תחבורה נוספים כגון רכבות דיזל וספינות, כמו גם גנרטורים". הסוכנות קראה למקבלי ההחלטות ליצור תקנים סביבתיים לחשיפה לפליטות ממנועי דיזל, בשיתוף יצרני המנועים. הארגון טוען כי יש לשנות בין היתר את תמהיל הדלק המשמש למנועי דיזל כדי שיכיל ריכוזים נמוכים יותר של גופרית.

בפורום טכנולוגיית הדיזל, אשר מייצג יצרניות מכוניות ומשאיות וחברות המייצרות מנועי דיזל, הגיבו בזהירות לפסיקת ה-WHO, וציינו כי מנועי הדיזל המודרנים שבהם נעשה שימוש בארה"ב ובמדינות מפותחות אחרות משתמשים בדלק דל גופרית. לדברי אלן שייפר, מנכ"ל הפורום, המחקרים שבהם השתמש WHO "נתנו יותר משקל למחקרים על חשיפה לטכנולוגיות משנות ה-50, כאשר לא היתה רגולציה".

 

"המחקר מבוסס על נתונים ישנים"

בישראל, 15.1% מכלל כלי הרכב מצויד במנועי דיזל, ורק 2.9% מכלל המכוניות הפרטיות, אבל מדובר דווקא באותם כלי רכב שמבלים זמן רב יותר על הכביש, וגומאים קילומטרים רבים. בעוד שמכונית פרטית נוסעת 16,700 ק"מ, משאית עם מנוע דיזל נוסעת 38,100 ק"מ (ו-98.8% מכלל המשאיות הכבדות מצוידות במנוע דיזל), מונית עושה 81,300 ק"מ בממוצע בשנה ו-96.7% מהמוניות צורכות סולר. באוטובוסים, שכולם מונעים בדיזל, עושים 64,600 ק"מ בשנה. גם רכבות משתמשות בסולר, ולכן, מתחילת השנה נצרכו 889 אלף טונות של סולרלעומת 873 אלף טונות בנזין, ואפשר מכך להסיק שזיהום האוויר הנגרם מסולר כבד יותר מזה הנגרם מבנזין.

בענף הרכב מסרבים להגיב לציטוט על הדברים, אך בכירים בו מציינים כי במבט ראשון, נראה שהנתונים עליהם התבסס ארגון הבריאות העולמי הם ישנים מאוד "מנועי הדיזל המודרניים פולטים פחות זיהום ממנועים ישנים, וקבוצות הדגימה היו של אנשים שנחשפו למנועים מיושנים". 

עם זאת, ברשות המסים  כבר הגדירו את מנועי הדיזל כמזהמים יותר ממנועי בנזין ברפורמת המיסוי הירוק, והם אינם מקבלים הטבות מיסוי "ירוקות".  כמה מיבואני הרכב טענו אז כי מנועים כאלה פולטים פחות גזי חממה, המאיצים את התחממות כדור הארץ, אך כנראה שיש להם חסרונות.

"הרכב הכי פחות מזהם הוא רכב שלא נוסע"

"זו לא תגלית חדשה, פשוט הצטברו עוד ועוד מחקרים, באופן שמבחינת יש מספיק מידע כדי להגדיר את פליטות מנועי הדיזל כמסרטן ודאי", אומר ד"ר אריה ונגר, ראש תחום איכות אוויר ואנרגיה בארגון אדם טבע ודין. "האפשרות לכך שמנועי דיזל פולטים חלקיקים מסרטנים לאוויר ידועה כבר מזמן. לארגון הבינלאומי לחקר הסרטן, המסונף לארגון הבריאות העולמי, יש רשימת סיווגים בקשר לסרטן. יש חומרים מסרטנים ודאיים, יש כאלה שחשודים כמסרטנים ויש רמות שונות של ודאות לגבי מסוכנות כל חומר, לפי רמת ההוכחה המדעית הקיימת. הפליטות ממנועי הדיזל, שנחקרות מזה שנים רבות, עלו עכשיו לסיווג המסרטנים הוודאיים".

ונגר טוען כי מקדם הפליטה של מנועי הדיזל, כלומר כמות החלקיקים הנפלטת על כל קילומטר נסיעה, גבוהה יותר במנועי הדיזל מאשר במנועי הבנזין, בשל האופי השונה של שריפת הדלק. "בכל מקרה, הרכב הכי פחות מזהם הוא רכב שלא נוסע. הפתרון שאין בלתו הוא לצמצם באופן משמעותי את כניסת כלי הרכב למרכזי הערים, תוך כדי יצירת אלטרנטיבה אמיתית בתחבורה ציבורית נקייה. מנועי האוטובוסים נקיים יותר מבעבר, אבל עדיין התחבורה הציבורית שלנו מבוססת על דיזל, וצריך לפתח פתרונות אחרים כמו הנעה בחשמל או בגז טבעי".
 

 

הפחתת פליטות רעלנים ממנועי דיזל


חברת טק-פיקס בע"מ מציעה פתרונות להפחתת פליטת חומרים מסוכנים ממנועי דיזל: משאיות, אוטובוסים וכלים כבדים לבנין ולחציבה.

אנו מציעים ממירים קטליטיים ופילטרים המפחיתים בצורה משמעותית את הפליטה של חומרים כגון CO, HC וחלקיקים נשימתיים הפוגעים בריאות האדם, ובאיכות הסביבה. דבר זה חשוב במיוחד כאשר מנועי דיזל כבדים פועלים במקום סגור, בו נמצאים אנשים.

ממירים קטליטיים להפחתת פליטות גזים מסוכנים:

הממירים הקטליטיים שאנו מציעים הם קומפקטיים במיוחד, ובנויים להרכבה ולפירוק קל על מנת שיהיה ניתן להתאימם למנוע דיזל קיים, ללא סרבול מיותר, ולטפל בהם בקלות. ניתן להזמין ממירים קטליטיים במגוון רחב של צורות וגדלים, על מנת שיתאימו לכלי הרכב שלכם.

הממירים מתחלקים לשתי קבוצות:

 AZ-Ceramic monolith diesel purifierds:

אלו הם ממירים קרמיים המחמצנים CO ו-HC, כך שיתפרקו לCO2 ומים בלתי מזיקים. סדרת ה-AZ מפרקת גם כ-25%-40% מהחלקיקים הנשימתיים.

ממירים אלו מתאימים במיוחד למנועי דיזל מודרניים, ומראים ביצועים מצויינים לפליטות בטמפרטורות נמוכות:

 
   

 DZ-Metal monolith:

אלו הם ממירים ממתכת מצופים במתכת יקרה מסוג מתקדם, במעטפת של פלדת-על חלד.

ממירים אלו הם המועדפים בדרך כלל בתעשיה. קומפקטים ובעלי לחץ-נגדי נמוך באגזוז.

על מנת להקטין את הלחץ הנגדי אפילו יותר, ולהפחית רעשים ניתן גם לרכוש משתיק קול (silencer) מסוג DMS או DMXS-II.

ביצועי הממירים הללו עולים עם טמפרטורת הפליטה של האגזוז, ולכן מתאימים במיוחד למכונות "heavy duty"

 
פילטרים למנועי דיזל להפחתת חלקיקים נשימתיים-Unikat combfilter
 
אלו הם פילטרים למנועי דיזל המפחיתים באופן משמעותי את פליטת החלקיקים (פיח).
החלקיקים הנפלטים נאגרים בפילטר עד לחיבור לעמדת חידוש, בכל משמרת או במשך הלילה, שם הפילטרים מתנקים.
הם מתלבשים על אגזוז קיים, וניתן לשלבם עם ממיר קטליטי, להפחתת פליטת גזים רעילים.


הפילטרים מתחלקים לשלוש קבוצות:
unikat combfilter V model:

 פילטרים קרמיים מונוליתיים. הפילטרים מתחדשים בתהליך של 8 שעות, בזמן בו המנוע לא בפעולה.

מתאים במיוחד למנועים העובדים בעומס נמוך עד רגיל.

unikat combfilter K model:

פילטרים מ-SiC המציעים עמידות גבוהה. הפילטרים מתחדשים בתהליך של 8 שעות, בזמן בו המנוע לא בפעולה.
מתאים למנועים העובדים בעומס גבוה, או למנועים ישנים.

unikat combfilter S model:

פילטרים מ-SiC המציעים עמידות גבוהה. הפילטרים מתחדשים במשך 40 דקות, לאחר כל משמרת של עבודה (8 שעות עבודה רצופה).
מתאים במיוחד למנועים העובדים בעומס גבוה או למנועים ישנים.

 

למפרט טכני של הממירים הקטליטיים

 למפרט טכני של פילטרים לחלקיקים ממנועי דיזל

 לטבלת השוואת טכנולוגיות לטיפול בגזי פליטה ממנועי דיזל

 למצגת "Cleaning Up Diesel Exhaust"

 לקישור לדף בנושא פליטות דיזל במכון לגהות תעסוקתית של ארה"ב (NOISH)

 




              [צור קשר] כל הזכויות שמורות לטק-פיקס בע"מ 2013  [מפת האתר]
אתר הבית של חברת טק-פיקס בע"מ: גלאי גזים,גלאי גז,בטיחות,גלאי נייד,ארגונומיה, כיול, כיול גלאי,בקרת מיזוג אוויר, חסכון באנרגיה, TekFix,Tek Fix, Tek-Fix,טקפיקס, טק-פיקס, טק פיקס,טקפיקס, טק - פיקס, תק פיקס, טקפיכס, gas detection Israel, gas detect, gas detectors, פליטות אבק, פליטות דיזל, זיהום אוויר, איכות הסביבה, ניטור גזים בארובות, איכות אוויר

לייבסיטי - בניית אתרים